Яким буває дизайн?

Яким буває дизайн?

У сучасному світі багато напрямків дизайну і вони сильно відрізняються один від одного.

 

Графічний дизайн.  Розробка логотипів і символіки, дизайн упаковок, книжкових обкладинок, вуличних рекламних банерів, рекламних блоків в паперових і онлайн виданнях, це розробка поліграфічної продукції, зовнішньої реклами…. і багато іншого. Графічні дизайнери розробляють шрифти, макети журнальних сторінок, рекламні модулі, роблять колажі, оформляють вітрини.

Дизайнер може розробити фірмовий та бренд-стиль, товарний знак і логотип компанії, порекомендує певні шрифти та фірмові кольори, впізнавані графічні елементи, після чого зробить весь набір фірмового стилю, включаючи презентаційні набори і різноманітну поліграфічну продукцію. Також для втілення рекламних концепцій звертаються саме до графічного дизайнера, який зможе візуалізувати рекламні ідеї.

 

Дизайн користувацьких інтерфейсів (UI/UX-дизайн, від англ. User Experience).  UI/UX-designer охоплює спектр завдань, розробляючи дизайн для сайтів та мобільних застосунків (додатків) під iOS і Android. Завдання UI/UX дизайнера – спроектувати такий інтерфейс, який дозволить досягати потрібної мети при використанні продукту максимально простим і зручним шляхом. Дизайнер аналізує користувацькі сценарії, продумує логіку переходу зі сторінки на сторінку. UI/UX дизайнери повинні гарантувати, що ваш програмний продукт зручний для користувача, інтуїтивно зрозумілий, на ньому легко орієнтуватися і знаходити необхідну інформацію.

 

Web дизайн. Суміжний з  UI/UX дизайном. Розробка дизайну сайтів.  Сайти повинні бути не тільки гарними, але і зручними, мати ясну структуру, а інформація повинна легко сприйматися.

Це проектування користувацьких web-інтерфейсів для сайтів та їх мобільних версій. Web-дизайнери проектують логічну структуру веб-сторінок, продумують найбільш зручні рішення подачі інформації.

 

Motion Design.

Професія Motion-designer об’єднує в собі величезну кількість навичок, знань і умінь. Це дизайнер-оркестр: сценарист, художник, режисер, оператор, монтажер, продюсер, саунд-дизайнер і навіть програміст.

Motion-designer займається розробкою відеокліпів, рекламних роликів з коротким, але ємним сюжетом, що розраховані на емоційне сприйняття, інтерактивного web-дизайну, створення іконок, оформлення кейсів, анімаційних презентацій. Рух цікавіший за статику, він заворожує і створює магію.

 

Game Design.  Створення дизайну комп’ютерних ігор – і не тільки продумування їх візуальної складової, а й розробка рівнів, систем винагороди, ігрових механік, навчання.  Складна і багатогранна робота на стику програмування, дизайну і навіть менеджменту.

Завдання геймдизайнера – створити новий світ зі своїми правилами і законами. Придумати інтерактивну історію, в якій гравець відчує себе кимось іншим і захоче обміняти свою реальність на придуманий і створений світ. Ключове завдання – розробка концепції гри, її правил, змісту, ігрового процесу. Гейм-дизайнер визначає, якою буде гра, в чому полягатиме її сюжет і ігровий виклик, який набір дій буде пропонуватися гравцеві, як саме він буде взаємодіяти з ігровим світом.

Причому поділ обов’язків може рухатись в технічну сторону – працювати з математикою, ігровою статистикою і алгоритмами, налаштовувати всі числа, які можна побачити в іграх: зароблені бали, рівні персонажів, ймовірність критичної шкоди.

Або ж займатись Art гейм-дизайнерським спрямуванням – відповідати за графічний і звуковий дизайн, написання текстів і сценаріїв, створення рівнів і персонажів, 3D-моделювання та анімацію. Особливістю є  універсальність і дуже широкий спектр навичок.

 

Дизайн інтер’єра.  Внутрішнє оформлення приміщень: житлових, офісних, торгових, виробничих … Як зонувати простір?  Чи можна поставити перегородку?  А знести стіну?  Як поставити меблі так, щоб було зручно і все помістилося?  Як продумати освітлення?  Який стиль і колірну гаму вибрати? .. Відповіді на всі ці питання повинен знайти дизайнер інтер’єру.

 

Промисловий дизайн.  Розробка форми будь-яких фабричних виробів, від посуду до ноутбуків і автомобілів.  Це оформлення систем, через які користувач взаємодіє з продуктом: наприклад, меню програми, клавіатура телефону, програмна панель у мікрохвильовки тощо. Завдання дизайнера – зробити так, щоб користуватися пристроєм або програмою було просто і комфортно.

Щоб цим займатися, треба добре знати особливості продукту і вільно розбиратися в ергономіці.  Коли справа стосується зручності, надійності та безпеки – дрібниць немає.

 

Дизайн одягу або Fashion Design.  Одяг повинен бути зручним?  Практичним?  А може красивим?  Або все це одночасно? .. Це теми фешн-дизайну.

 

Ландшафтний дизайн.  Мистецтво оформлення відкритого простору.  Це стосується як великих громадських просторів – парків, скверів, площ, – так і приватних володінь.  Поєднує в собі садівництво і ботаніку, знання архітектурних стилів і напрямків, а також естетики та психології.

 

Архітектурний дизайн або дизайн архітектурного середовища.  Дизайн будинків та прилеглого до них простору.  Для даного напрямку важливо мати вузько-профільну вищу архітектурну освіту.

 

І це далеко не все.  Є ще sound-design, екологічний дизайн, світловий дизайн… і ще дуже багато напрямків дизайну.