New IT School у дитячій телевізійній програмі “Віконечко”

New IT School у дитячій телевізійній програмі “Віконечко”

Сюжет телевізійної програми “Віконечко” 10.12.2017 –  “Анімація”. Філія публічного акціонерного товариства “Національна суспільна телерадіокомпанія України” “регіональна дирекція UA: ВІННИЦЯ”

Навчальне заняття курсу «Графіка та дизайн» New IT School.

На даному занятті використовується технологія «Ключових кадрів» — вона полягає в тому, що створюються не всі кадри, а лише «ключові», «проміжні кадри» створюються з допомогою редактора, тому таку анімацію і чудовий результат можна отримати досить швидко.

З історії анімації

Гра тіней (30 000 до н.е. – 1500 н.е.)

Гра тіней і ліхтар – і ось уже людство бачить анімаційне шоу з проектованими зображеннями на екрані, що рухалися в результаті маніпуляцій рукою або з деякою незначною механікою.

Принцип калейдоскопу ми бачимо ще у 3 тисячолітті до нашої ери на гончарному посуді

У 1500 р. н. е Леонардо да Вінчі  намалював «Вітрувіанську людину», що передбачає махи руками.

Чарівний ліхтар (1600 – 1877 рр.)

У 1603 розроблено Чарівний ліхтар – перший проектор, що використовував зображення на вкладках зі скла, що були слайдами.

Ера анімації (1900 – 1930 рр.)

Першим мультфільмом вважають мультфільм “Фантасмагорія” ( fantasmagorie ), французького художника- карикатуриста Еміля Коля. Його показала світу компанія gaumont 17 серпня 1908 .

Даний мультфільм намальований темними лініями на білому папері, але відтворено у мультфільмі  негатив

зображень, що і створило ефект малювання крейдою.

Для створення півтора хвилинного мультфільма  було використано більше 700 малюнків .

Початок 20 століття знаменує собою початок театральних показів мультфільмів, особливо у США та Франції. Багато аніматорів формують студії.

Bray Studios в Нью-Йорку розпочали кар’єру мультиплікаторів, які створили Mighty Mouse, Betty Boop та Woody Woodpecker.

Walt Disney Studios в Los Angeles у 1923 створює перший звуковий мультфільм Mickey Mouse.

і є першим помітним успіхом для студій Walt Disney Studios, заснованої в Лос-Анджелесі в 1923 році.

«Золотий вік» анімації (1930-1950 рр.)

«Золотий вік» анімації – театральні мультфільми стали невід’ємною частиною культури. Ці роки визначаються підйомом Уолта Діснея (Міккі Маус, Дональд Дак та Silly Symphonies), Warner Brothers, MGM та Fleischer (Betty Boop, Popeye).

У 1937 р. Walt Disney випускає Білосніжку та сім гномів – перший анімаційний фільм, який використовує мальовану анімацію.

Телевізійна ера (1960-80 рр.)

Індустрія анімації почала пристосовуватися  зльоту та розвитку телебачення. Студії почали створювати мультфільми для телебачення, використовуючи стиль «обмеженої анімації». До середини 80-х  мультфільми заполонили кабельні канали, такі як The Disney Channel та Nickolodeon.

Студія Hanna-Barbera у 1960 дала життя анімаційному серіалу The Flintstones.

The Yogi Bear Show дебютувало на TV  у 1961.

У 1964 анімаційний фільм  THE PINK PHINK (Рожева пантера) отримав Оскар як кращий короткометражний фільм.

 

1980 – 2014 СУЧАСНА АМЕРИКАНСЬКА ЕПОХА

CGI (комп’ютерні зображення) зробив революційну анімацію. Принципова відмінність CGI-анімації порівняно з традиційною анімацією полягає в тому, що малювання замінено 3D-моделюванням, майже як віртуальна версія стоп-руху. Початок комп’ютерної анімації.

1987 Сімпсони – американський анімований ситком для дорослих, створений Меттом Гронінг для телерадіокомпанії Fox. Це найдовший американський ситком, найдовша американська анімаційна програма, і в 2009 році він перевершив Gunsmoke як найдовший американський телевізійний серіал сценарію.

Комп’ютерна анімація

1995

ІСТОРІЯ ІГРАШОК – Toy Story, перший повністю комп’ютерно-анімаційний художній фільм, був випущений у 1995 р.

Big Hero 6 – це перший анімаційний фільм Діснея, який демонструє персонажів Marvel Comics

Українська анімація 1927-…

Історія української анімації розпочалася у 1927 році, коли на Одеській фабриці художник-аніматор В’ячеслав Левандовсикй створив ляльковий мультфільм «Казка про солом’яного бичка»,  за мотивами одноіменної казки Олександра Олеся.

В’ячеслав Левандовський – автор першого українського мультфільму. На жаль фільм не зберігся. Єдине, що нам лишилося – декілька зображень у старих газетах та відгуки критиків.

Події 1930-х років, які пішли слідом за хвилею Другої світової війни, разом із голодом, практично знищили цю галузь мистецтва. У 1934 році, у тому ж місті, молоді аніматори створили перший в історії України графічний мультиплікаційний фільм «Мурзилка в африці» (реж. С. Гуєцький та Є. Горбач).

Розвиток української анімації йшов пліч-о-пліч з радянською, проте вже у цьому зародковому стані українська анімаційна культура набувала свого особливого шаленого стилю.

Анімацією в Україні спочатку займалися художники Всеукраїнського фотокіноуправління (ВУФКУ), а після війни – “Творчого об’єднання художньої мультиплікації” при студії “Київнаукфільм”, що від 1990 року змінило назву на “Укранімафільм”.

Розвиток української анімації був поставлений на паузу після війни і відновився у 1950-х.

На київській студії з’явився Іполит Лазарчук. Саме завдяки ньому ренесанс української мультиплікації розпочався. І початком були «Пригоди Перця» 1961 року.

Над цим мультфільмом працював і відомий Давид Черкаський, режисер «Острова скарбів».

Розпочалась ера наслідування голлівудської Студії Волта Діснея, яку брати Волт і Рей заснували ще 1923 року.

Художникам Діснея вдалося створити персонажів, які завоювали світову популярність і досі живуть на екранах – Міккі Маус, каченя Дональд Дак, песики Плуто і Гуффі тощо.

Українські художники наслідували голлівудські техніки, вплітаючи їх у художній контекст національної культури.

1967 рік, тоді на «Київнаукфільм» надійшов лист (прізвище автора втратилось) від жителя Запоріжжя, з проханням зняти фільм «Як козаки куліш варили», і навіть вже з вигаданими іменами героїв, так і зародилися Тур, Грай і Око.

Як розповідав пізніше український режисер-мультиплікатор Володимир Дахно (автор мультфільму “Як козаки куліш варили”, 1967 рік), він завжди навчав своїх учнів класичної анімації Волта Діснея. “Вже потім, діставши цих знань, кожен може працювати над своїм стилем”

За першим фільмом, почали знімати інші. Козаки створювали позитив навколо себе. Вони почали визволяти, робити добро. Другий мультфільм мав назву «Як козаки у футбол грали», був дуже популярний. За ним «Як козаки наречених визволяли», «Як козаки сіль купували», «Як козаки олімпійцями стали», «Як козаки мушкетерам допомагали», «Як козаки в хокей грали». Всього їх було 9

“Козаки” допомогли всім в усіх усюдах українську анімацію одразу ідентифікувати, бо вони були колоритні й незвичайні. Перший фільм з цієї серії став проривом, бомбою. Він був дуже темповий. Він і зараз сучасний – за 10 хвилин показана велика пригода.

Якщо В’ячеслава Левандовського вважають дідусем, то Іполита Лазарчука – батьком української анімації. На студії у “Київнаукфільм” його так і називали – “Папа”.

Лазарчук почав працювати над створенням мальованих фільмів ще у 30-х роках разом із Євгеном Горбачем та Семеном Гуєцьким.

Мультфільм “Пригоди Перця” став першою роботою новоствореного Творчого об’єднання художньої мультиплікації, а саме Ірини Гурвич й Іполита Лазарчука.

Впродовж 70-90-х років українська анімація переживала справжнє піднесення. У цей час було створено чимало мультфільмів та серіалів, герої яких полюбилися всім. Також були екранізації відомих книжок, наприклад, “Острів скарбів” за мотивом однойменного роману Р. Л. Стівенсона. Саме в цьому фільмі вперше звучить дуже знаменита фраза «Як ви яхту назвете, так вона і попливе». Яхта мала символічну назву «Біда» і з цього починаються всі пригоди.

У цей час з’являлося і багато мультсеріалів. Так, серіал режисера Давида Черкаського “Пригоди капітана Врунгеля”, який виходив протягом трьох років, було створено за сюжетом однойменної повісті Андрія Некрасова. А пізніше Єфрем Пружанський зрежисував трьохсерійну “Алісу в Країні чудес” за повістю Льюїса Керрола.

Завдяки плідній праці аніматорів, художників і сценаристів у той час маленькі українці отримали чимало яскравих персонажів, про яких, вже дорослі, вони згадують із любов’ю і радістю.

Серед них – Капітошка, краплинка дощу, яка допомогає Вовченяті зрозуміти, що зовсім не обов’язково бути страшним.

Ще один культовий персонаж – Петрик П’яточкін.

На початку 1990 років через розпад СРСР архіви Київнаукфільм було повністю знищено. Через чиновників Міністерства культури загинули майже всі докази, що свідчили про багаторічну працю маси українських аніматорів. Фонові заставки та ескізи до вже відзнятих стрічок та сценаріїв майбутніх — все, що залишилося від Радянського спадку української анімації.

Вже після здобуття Україною незалежності  року на екрани вийшов “Енеїда”.

1991р. – Повнометражний мультфільм “Енеїда” став першим в роки незалежності України. Режисер –  Володимира Дахна. Стрічку було створено за мотивами однойменної поеми Івана Котляревського, бурлескної пародії на “Іліаду” Гомера й “Енеїду” Вергілія

У 2000-х роках в українській анімації, з одного боку, розпочався період занепаду, а з іншого – аніматори поринули у пошук нових незалежних шляхів. З’явилося чимало нових студій – від великого “Борисфену”, де працює більше 300 аніматорів, до різних невеличких об’єднань, так званих “домашніх студій”.

– Анімаційна індустрія в Україні перебуває у зародковому стані. Тільки починають з’являтися незалежні студії, які роблять приватні проекти. І це відбувається вперше за роки незалежності України.

У 2002 р. вийшов пластиліновий мультфільм «Йшов трамвай № 9» (режисер Степан Коваль).

В сучасних технологіях орієнтуються на лідерів галузі – на анімаційні студії Disney, Pixar, і в тому числі –  українська анімація

2003 р. отримав Срібного ведмедя на Берлінському кінофестивалі

У 2003 р. відбувається спроба відродження студії через комп’ютеризацію процесів. В 2000-х на студії виходять фільми, що отримують призи на престижних європейських кінофестивалях: «П’єса для трьох акторів» (режисер Олександр Шмигун), «Засипле сніг дороги» (режисер Є. Сивокінь)

Перші серії “Пригод Котигорошка та його друзів” було створено на студії “Укранімафільм”, прем’єра відбулася 2014 року у День Незалежності на каналі “1+1”.

Ще одним казковим героєм, який втілився на екрані, став відомий борець із драконами. 2016 року відбулася прем’єра повнометражної 3D-анімаційної стрічки “Микита Кожум’яка” виробництва студії “Panama Grand Prix”

2016 року відбулося яскраве повернення на екрани легендарних персонажів, відомих у всьому світі, – українських козаків Тура, Ока і Грая. Студія Baraban спільно з групою “1+1 медіа” створили анімаційний серіал, де оновлені козаки подорожують країнами світу, граючи з місцевими у футбол.

Під слоганом “Animazing stories of Ukraine” міжнародній спільноті було представлено кілька анімаційних фільмів (“Микита Кожум’яка”, “Мавка. Лісова пісня”, “Викрадена принцеса”, “Віктор Робот”) та серіалів (“Анімована поезія” за мотивами “Кобзаря” Т.Г.Шевченка, “Мама поспішає додому”).

Українська анімація зараз увійшла у період свого активного розвитку.

Представники анімаційної спільноти зазначають, що чимало студій у своїй роботі орієнтуються на західний ринок, створюючи образи, зрозумілі закордонним споживачам. Тим не менш, незважаючи на комерсалізацію, українська анімація не втрачає самобутності, не зраджує характерним особливостям, набутим за майже сторічну історію.

Однією з таких характерних рис є використання в анімаційних творах образів харизматичних героїв народних казок. Використання сучасних технологій дозволяє зробити цих героїв привабливими для глядачів. Та й часто анімаційні стрічки розповідають про боротьбу добра і зла, про кохання та пошук власного шляху, а ці проблеми є зрозумілими дорослим і дітям у всьому світі.

Студія анімації “УкрАнімаФільм”

Студія “Animagrad”

Новинний сюжет tsn.ua про українську анімацію